خب سلام دوستان

چند تا سوال گذاشتم با جواب در ادامه ی مطلب (مربع زرد سمت چپ)

المپیاد ریاضی, سوالات المپیاد

 

روستای شکرستان دزدی دارد که از دو سال پیش تحت تعقیب نظمیه شکرستان قرار دارد. طبق تحقیقات نظمیه، تعداد سفرهای او بین شکرستان و ۴ نمکستان شرقی، غربی، شمالی و جنوبی به شکل فوق بوده است.

 

معمای تصویری, معما و تست هوش

معما با جواب,معما و تست هوش

 

(برای مثال این دزد سه سفر از نمکستان شرقی به شکرستان داشته است). آیا می توانید بگویید اکنون او در کدام شهر مخفی شده است؟
1) شکرستان
2) نمکستان شرقی
3) نمکستان غربی
4) نمکستان شمالی
5) نمکستان جنوبی 

خب سوال اول تموم شد 

سوال دوم آسون تره

قرار است یک دوره مسابقات تنیس در شهر برگزار شود که بر اساس آن هر بازیکنی که در یک بازی ببازد، از مسابقات حذف می‌شود. یعنی مسابقات به صورت تک‌حذفی برگزار می‌شوند. اگر در مجموع ۲۶ بازیکن در این لیگ حذفی شرکت کنند، چند بازی در این لیگ برگزار خواهد شد؟
    ۱: ۲۴ بازی
    ۲: ۲۵ بازی
    ۳: ۲۶ بازی
    ۴: ۲۷ بازی

سوال دوم هم تموم شد

سوال سوم آسون تره


پرسشی که در هنگ کنگ و برای امتحان ورودی سال اول راهنمایی طراحی شده بود به سرعت به شهرتی جهانی دست یافت . در این پرسش خودرویی نشان داده شده که در یکی از پارکینگ ها پارک کرده و از دانش آموزان پرسیده شده تا شماره پارکینگی که خودرو در آن قرار دارد را در پاسخنامه بنویسند. دانش آموزان باید با درنظر گرفتن شماره دیگر پارکینگ ها، شماره پارکینگ مورد نظر را حدس می زدند. اگر شما هم می خواهید سطح دانش ریاضی خود را بسنجید، می توانید تلاش کنید که پاسخ این پرسش را بیابید، البته به خاطر داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ داده به این پرسش تنها ۲۰ ثانیه است!

 

تست هوش تصویری, پارکینگ

خب جواب ها

پاسخ تست هوش شماره پارکینگ:
برعکسش کنیم از ۸۶ شروع میشه میره تا ۹۱ و جواب ۸۷ هست.

پاسخ معمای المپیادی 'دزد شکرستان!'

 

المپیاد ریاضی, معما و سرگرمی ریاضی

 

جدول بالا نشان میدهد که این دزد از هر کدام از شهرها چند بار خارج شده است و چند بار به هر کدام از شهرها وارد شده است.
بنابراین او از شکرستان ۵ بار خارج شده است و ۶ بار به این شهر برگشته است، بنابراین اکنون در این شهر است و پاسخ درست گزینه ی (۱) است. 

توضیح:
هم چنین با استدلال مشابه می توان فهمید که او سفر را از نمکستان شمالی آغاز کرده است، چون ۵ بار از این شهر خارج شده و تنها ۴ بار به آن بازگشته است.
اسخ معمای مسابقات تنیس:
پاسخ گزینه دوم، یعنی ۲۵ بازی است.
کلا ۲۶ بازیکن داریم. در سیستم حذفی باید آنها را به گونه‌ای تقسیم به دو گروه کنیم که هر یک از آن دو گروه نیز قابل تقسیم به دو گروه دیگر باشند. مثلا اگر ۲۶ را به دو گروه ۱۳ نفری تقسیم کنیم، در تقسیم آنها به دو گروه دیگر که با هم بازی کنند دچار مشکل می‌شویم. در واقع باید تعداد تیم‌ها در هر دسته، زوج باشد. بنابراین ۲۶ را به دو گروه ۱۴ و ۱۲ نفری تقسیم می‌کنیم. گروه ۱۴ نفری را به دو گروه ۸ و ۶ نفری و گروه ۱۲ نفری را به دو دسته ۶ نفری تقسیم می‌کنیم و... . در ادامه می‌توانید درخت مربوط به این تقسیم‌بندی را مشاهده کنید:

 

معمای سخت, تست هوش جدید

 

هر جفت گره که فرزند یه گره والد هستند به معنای یک بازی رو در رو است که در آن یک بازیکن، بازیکن دیگر را شکست داده و به مرحله بعدی صعود می‌کند. با شمردن جفت گره‌ها تعداد بازی‌ها مشخص می‌شود که عدد ۲۵ است.

شاد باشید

برای موفقیت فقط کافی است =====بهانه ممنوع